Bij Groenhuysen bereiden we ons voor op de ontwikkelingen en vraagstukken in de zorg. De uitdaging waar wij voor staan is het organiseren van betaalbare en kwalitatief goede zorg, in combinatie met de tekorten op de arbeidsmarkt. Dit dwingt ons om onszelf opnieuw uit te vinden, anders gezegd: nieuwe waarde te creëren. Hoe kunnen wij anders werken, zodat wij ook in de nabije toekomst zorg kunnen blijven bieden aan de ouderen in onze regio? Om een toekomstbestendige organisatie te zijn én te blijven is vanuit het strategisch kompas een koers ingezet.
Wij willen graag een sprankelende Brabantse zorgorganisatie zijn waar we het beste uit elkaar halen door regie te nemen over ons werk.
Wij zijn een Brabantse zorgorganisatie. Daar zeggen we een aantal dingen mee. Het zegt in eerste instantie iets over het ‘Brabantse gevoel', de Brabantse gezelligheid en we zijn een organisatie die veel familiebanden kent. Ten tweede zijn we een organisatie die past bij de schaal van Brabant en hoeven we niet per se landelijk een grote medespeler te zijn.
Collega’s halen het beste in elkaar naar boven als zij merken dat ze binnen Groenhuysen de mogelijkheid krijgen om dit te doen, en elkaar daarin te stimuleren. Via medewerkerstevredenheidsonderzoek toetsen we dit. Kan je genoeg regie nemen in je eigen werk? Heb je genoeg eigen regelruimte? Voel je jezelf verantwoordelijk en sta je voor je zaak? Zijn we als organisatie op de goede weg?
En natuurlijk streven we ernaar om financieel fit te blijven.
Hoe gaan wij nu zorgen dat wij die sprankelende, Brabantse zorgorganisatie zijn waar iedereen het beste uit zichzelf en elkaar kan halen door regie te nemen over werk? We zetten daar een zestal strategieën voor in.