Overslaan naar content

Manager Capaciteit en Cliëntenservice

Op locatie
  • Roosendaal, Noord-Brabant, Nederland

Functieomschrijving

Als Manager Capaciteit en Cliëntenservice ligt er, naast het leidinggeven, ook een uitdagende opdracht voor jou klaar: Jij zorgt ervoor dat onze cliënten op de juiste plaats en tijd zorg krijgen en dat de schaarser wordende zorg- en behandelcapaciteit zo efficiënt mogelijk worden benut. Hiertoe worden verschillende organisatieonderdelen die zich bezighouden met integraal capaciteitsmanagement of cliëntenservice bij elkaar gebracht. Aan jou om dit proces te begeleiden en de werkorganisatie efficiënt en effectief in te richten.


Groenhuysen staat voor de opgave om met alle ontwikkelingen die op de korte en lange termijn spelen toegankelijke, kwalitatief goede en betaalbare zorg te blijven organiseren. Groenhuysen wil daarbij ook maximaal inzetten op capaciteitsmanagement in relatie tot onze cliënten stromen.


In deze nieuwe functie zorg jij ervoor dat het hele cliënt logistieke proces binnen de organisatie in goede banen wordt geleid. Samen met de medewerkers cliëntenservice zorg je voor een optimale afstemming tussen de (toenemende) zorgvraag van cliënten en beschikbare capaciteit op het gebied van wonen, kortdurend verblijf en eerstelijns behandelingen. Met een scherpe en kritische blik maak je gebruik van data om de cliënten (door) stroom vlot te laten verlopen en te kunnen anticiperen op toekomstige ontwikkelingen.
Samen met de capaciteitsplanners bewerkstellig je een efficiënte planningsorganisatie en faciliteer je gebalanceerde roosters voor het zorgpersoneel.


Jouw verantwoordelijkheden:

  • Je geeft leiding aan medewerkers capaciteit en cliëntenservice: relatiebeheerders klantbureau, GRZ planners, secretariaat behandeling & begeleiding en capaciteitsplanners. In totaal 27 collega’s (±21 FTE)

  • Bouwen aan een effectief organisatieonderdeel, waarin bestaande afdelingen beter op elkaar worden afgestemd om cliëntenlogistiek en capaciteitsbeheer efficiënter te organiseren. Rollen en taken zijn hierbij duidelijk en efficiënt verdeeld en (sub)teams werken in goede verbinding met elkaar samen.

  • Je zet binnen de organisatie de koers uit t.a.v. capaciteitsmanagement en draagt, samen met je teams, zorg voor de realisatie hiervan op strategisch-, tactisch en operationeel niveau.

  • Je adviseert en ondersteunt vanuit een integrale visie het management bij de ontwikkeling, implementatie en uitvoering van capaciteitsmanagement en clientenstromen binnen de organisatie.

  • Vanuit ICM werk je samen met de capaciteitsplanners en speel je een sleutelrol in het begeleiden van planners in de planningsmethodiek en het roosterbeleid. Hierbij werk je nauw samen met de locatiemanagers, die lijn verantwoordelijk zijn voor de planners.

  • Mogelijk geef je in de nabije toekomst ook leiding aan de medewerkers die direct en indirect verbonden zijn aan de centrale Flexpool.

Kortom, voor de functie van manager capaciteit en cliëntenservice wordt gezocht naar een zelfstandige professional die niet alleen over de gevraagde vakkennis en vaardigheden beschikt, maar dit ook koppelt aan sterk ontwikkelde adviesvaardigheden en veranderkundige kennis om draagvlak te creëren en de organisatie mee te nemen in verbetertrajecten op het gebied van capaciteitsmanagement en cliëntenservice.


Waar kom je te werken?

Jouw standplaats is ons hoofdkantoor in Roosendaal. Een aantal van je teams bevindt zich op een andere locatie, dus ben je ook zichtbaar op andere locaties.
Het team capaciteit en cliëntenservice maakt deel uit van het cluster zorg.
Je ontvangt leiding van een Hoofd Zorg.

Vereisten

Nieuwsgierig of deze nieuwe functie als Manager Capaciteit en Cliëntenservice bij Groenhuysen iets voor jou is?

Wij vinden het belangrijk dat je naast leidinggevende ervaring aantoonbare kennis en ervaring hebt met capaciteitsmanagement, cliëntenlogistiek en een goed werkend organisatieonderdeel op dit terrein kan neerzetten. Daarnaast ben jij:

  • Een expert op gebied van capaciteitsmanagement- en planning. Je hebt een toekomstbestendige visie op capaciteitsmanagement en cliëntenlogistiek en weet jouw kennis en scherpe inzichten te vertalen naar werkende oplossingen om de ambitie van Groenhuysen te realiseren.

  • iemand die relevante kennis heeft door een HBO+/academische afgeronde opleiding eventueel aangevuld met specifieke opleidingen.

  • Je hebt uitgebreide kennis en ervaring met (transformationeel) verandermanagement en het stimuleren van innovatie. Je hebt ruime ervaring met ontwerp- en verandertrajecten en was daarbij zelf (mede) verantwoordelijk voor het resultaat.

  • Communicatief en organisatiesensitief: zowel schriftelijk als mondeling heb jij goede communicatieve vaardigheden. Je voelt aan wat op welke tafel en op welk moment het verstandig is om zaken aan te kaarten, te bespreken, te bevragen of te delen.

  • Analytisch: je kunt snel en daadkrachtig onderwerpen en situaties analyseren op basis van harde en zachtere data en/of signalen.

  • Inspirerend en energiek: Door jouw authentieke uitstraling, leiderschapskwaliteiten en de manier waarop je jouw visie schetst en de route daar naartoe begeleidt, zijn betrokkenen snel geneigd om mee te bewegen.

  • Toegankelijk en verbindend: als Manager van de diverse teams heb jij een toegankelijke houding waardoor medewerkers jou weten te vinden en geen drempel voelen om jou te benaderen.

Belangstelling? We zijn benieuwd naar wie jij bent. Kom jij ons team versterken?

Reageren kan tot en met 9 oktober. Een assessment maakt deel uit van de selectieprocedure.


Wil je meer weten over deze vacature? Neem gerust contact op met de collega’s van Werving & Selectie, ☏ 088-557 4220. Zij brengen jou graag met de juiste personen in contact!

Details

of

Apply with Indeed onbeschikbaar